HTML

Legénykonyha

Tükörtojás, halott állatok, megalázott növények. Benne van, hogy elbasszuk.

Friss topikok

Címkék

alkohol (6) bélszín (1) büfé (7) cb350 (2) cserna-szabó andrás (2) cukor (2) dráma (1) dugás (5) édesség (3) étel (6) étkezde (5) étterem (1) fakanál (4) falatozó (3) főzés (5) freud (1) haiku (3) halál (5) honda (1) ital (1) kolbász (2) kritika (3) lázár ervin (1) lecsó (4) legénykonyha (5) lencse (1) monológ (2) nyár (2) pác (1) pácolás (1) pálinka (1) panellakás (2) panellecsó (1) recept (4) rozé (1) szerelem (4) szex (2) tőgy (1) vacsora (1) vér (1) vita (1) Címkefelhő

Sárga.

2013.10.20. 06:08 kurtvonnegutemailcime

Hogy ülök itt magamnak, az ablakon kutyaugatás, valahonnan jazz is. Szaxofon. Szél van (kicsi), beleng a fa, óbuda odakinn, nekem mesét kellene írnom, de valahogy ide lóg a kezem vissza furvást.

Nem értem. Rám tört a melankólia.

Sárgaborsólevest főzök, mert a sárgaborsó jó, leve van, így tehát leves. Füstöltcucc helyett kolbászt helyeztem bele három hagymán, meg rengeteg zöldséget, és szerintem itt basztam el, mert nem működik. A levesem. 

Most kóstoltam. 

Lassan iszom a sört, mert hideg, meg drága is. Azt gondolná az ember, hogy a túlzöldségelés, mint fogalom, nem létezhet - tehát a "zöldség jó + sok zöldség = eredmény" vonalon próbáltam meg mozogni. Ami vonal valahogy baszik találkozni a párhuzamosban. Mit cseszhettem el. Miles Davis sem tudja, pedig a szomszéd házban trombitál. Sört iszok (lassan).

Járjuk körbe az esetet. Társunk legyen az ősz. Színünk legyen a búsárga. Nagyítónk a kortyom, Watsonunk a hű.

post_30730_20110422153424.jpgtetszem, köcsög?

Alapanyagul szegődött három pici karfiol, csokor petrezselyemzöldje, gumónak krumpli és egyéb gyökerek. Kacsazsíron merengettem meg a kolbászkarikákat, a hagymát és a füstöltszalonnát, aztán babérral feltúrbózva küldtem rá a borsót, már a zöldség után. Aztán az egészet ellepte a víz. Fulladt, fulladt, fulladt. Már két napja különben, mert beáztattam: mindegy.

A túlzöldségelés lehet-e vajon életellenes attól, mert túl életi? (Fulladt) Kérdem én: Túl  lehet szeretni valamit? És kérdem én, észreveszik-e lassan, miféle éteri problémákat próbálok az elcseszett borsólevemen át megvitatni Önökkel? Hogy az élet? Meg a melankólia? Őszi polémiák? Hogy az ember egy mozdulattal el tudja-e baszni a mindent, az érdekelne, De maguk persze kussolnak! Ilyenkor aztán könnyű szarni az avarra!

A három pici karfiol ebbe beledöglött. Ebbe az egész ügyletbe. Erre gondoljanak! A főzés nem szerelmesfilm!

Mindegy, járjuk körbe, szarva le van. Ez a fos, itt állok fölötte: rotyog. Tehát terem. Önök nyilván nem látják, így tehát leírom: színe vereses-sárga, arcából butaság dől, pötty pofáján a karfiol, pattanás a kolbász. Semmi étvágygerjesztő nincs benne. Ízre kb. mint egy húskombinát női vécéje szerdán. Annyira persze nem jó, de igyekszem tartani magam. 

Sajog az élet odakinn, recseg a tavasz, oda a nyár. Hát mit basztam én el. És ha elbasztam, miért kell időt elbasznom a törődésre azzal, hogy elbasztam.  És jutok valamire ezzel az írással? Nem jutok. Emberek gyömbérre várnak, náthát kapnak, az ősz jön, a Jégbüfé presszógépe zümmög. A kert mélyében bong a bélamúlt, a ------ meg pötyög. Pötyögök évek óta: elpötyögök. Társam az ősz. Színem a búsárga. Nagyítóm a korty, Watson a hű.

Odanézz, pedig csak egy leves. A karfiol jót tesz a tüdőnek, a karalábé szívügy. Az erőspaprika a juhászkuzin. 

Nem értem, nem értem. Jó voltam, ügyes voltam. 11-kor álltam neki, azóta rotyog, most van kettő. Két óra alatt jött az élet a Hattori Hanzoval, és szíven döfte. A levesem. Vagy én döftem agyon? Ki húzta meg a Hattori Hanzo ravaszát? Miért kell nekem ősszel lenni? Hol lakik a melankólia?

Lesz itt mindjárt olyan borsónürnberg! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://legenykonyha2.blog.hu/api/trackback/id/tr245586469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása